OUTLINE

Uppdragsgivare
HelloSwe

Bakgrund
Outlines affärsidé är att erbjuda ett brett sortiment av populära, högkvalitativa dörrar och fönster för villor och fritidshus.

Uppdrag
Outline satsar på en ny digital strategi för att skapa fler affärer och öka sitt inflytande hos återförsäljare. Målet var en hemsida som fångar konsumenten tidigt i köpprocessen, och håller kontroll hela vägen till köp. Hemsidan skulle generera trafik, utbilda konsumenten och konvertera maximalt med besökare till leads. Allt med mätbarhet och uppföljning för att kontinuerligt utveckla resultatet.

Lösning
Hemsidan producerades i samarbete med HelloSwe och Elfving IMC, enligt en helt nyutvecklad metod. Grundstrukturen baserades helt och hållet på avancerad sökmotoranalys, för att göra sidan både användarvänlig och sökmotorvänlig. Ett lättnavigerat produktsortiment, nyttiga tips och praktiska funktioner förädlar besökaren och tar dem närmare köpbeslut. Fokus är att driva besökare mot återförsäljare, med mätning i varje steg. Statistik har analyserats kontinuerligt och skapat förbättringar, funktioner och kampanjer. Resultatet har varit kraftigt ökad trafik och dessutom rejält ökad konvertering.

Kontakta oss om du vill lära dig mer om detta case!